5 Januari 2009

KEMENANGAN YANG DINANTI






Umum mengetahui bahawa kemenangan BN pada pilihanraya kecil P. 036 Parlimen Kuala Terengganu adalah kemenangan moral yang perlu dipulihkan setelah BN kalah di Permatang Pauh. Walaupun Dato' Seri Anwar Ibrahim menang di Permatang Pauh, tetapi ia belum cukup untuk DSAI menubuhkan kerajaan. Hakikatnya...walaupun terpaksa menipu rakyat dengan mengatakan 16 September adalah tarikh keramat, namun ianya tidak jua berlaku.


Agaknya DSAI nak tubukan kerajaan bawah pokok seperti yang berlaku di dalam filem Laksamana DO RE MI. Dalam filem tersebut, walaupun kerajaan Pasir Dua Butir telah musnah di"kerjakan" oleh Laksamana FASOLA, namun "kerajaan bawah pokok" masih ada. Ini dapat digambarkan dengan sekumpulan pemerintah yang duduk di bawah sebatang pokok, dengan para memanda menteri memakai topi ahli bomba.


Itulah agaknya yang difikirkan oleh DSAI. Kerajaan "bawah pokok". Agaknya beliau masih bermimpi bahawa hanya cukup dengan ahli parlimen melompat ke parti Pakatan Rakyat. Beliau sudah boleh menubuhkan kerajaan.


Nampak sungguh cetek dan dangkal pemikiran ahli parlimen pembangkang. Mahukan kemenangan mudah walhal rakyat sudah berikan mandat kepada BN untuk memerintah.


Kepada BN, teruskan usaha dalam membela rakyat. Selama 50 tahun kita merdeka, segalanya telah kita kecapai...cuma pertahankan dan teruskan tradisi dalam membela rakyat. Hentikan segala omong-omong kosong pembangkang.


Fadzma : Mungkin Pak Lah boleh sediakan sebatang pokok buat DSAI duduk dibawah berangan-angan jadi PM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan